Courtois Inginkan Hazard di Los Blancos

Penjaga gawang tumpuan Los Blancos, Thibaut Courtois mengaku hendak bereuni dengan bintang The Blues, Eden Hazard di Santiago Bernabeu musim depan.

Sejak musim kemudian Hazard gencar dikaitkan dengan Los Blancos. Pemain internasional Belgia tersebut sempat hendak hengkang pada musim panas lalu, akan namun manajer Maurizio Sarri dapat merayunya guna bertahan.

Namun sepertinya bujukan Sarri telah tidak mempan lagi. Hazard berkali-kali menyerahkan indikasi dirinya akan hengkang dari Stamford Bridge dan hendak bergabung dengan Los Blancos.

 

Keinginan Courtois
Courtois sendiri lebih dulu pergi dari The Blues mengarah ke Los Blancos pada musim panas lalu. Kiper 26 tahun tersebut pun hendak kembali bermain dengan Hazard yang pun rekannya di kesebelasan nasional Belgia.

“Tentu akan mengasyikkan [jika Hazard gabung Los Blancos], namun saya tak dapat berkata tidak sedikit mengenai urusan tersebut,” ujar Courtois untuk VTM Nieuws.

“Itu sesuatu yang mesti dia putuskan dan Los Blancos mesti memutuskan andai mereka mengharapkan dia, sebab saya tak tahu urusan tersebut juga. Namun Eden ialah pemain top dan pun sahabat saya, jadi andai dia datang ke sini bakal menyenangkan, namun dia mesti menciptakan keputusan,” lanjutnya.